BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, September 25, 2009

cerita raya

sudah lama tidak mengemaskini blog
sibuk beraya agaknya..hehe
cerita hari raya pertama
malam raya tu memang sibuk
sibuk berbual dengan sepupu-sepupu
macam-macam hal yang keluar
selepas itu abang nan(adnan)
mengeluarkan sesuatu
SHISHA!
saya agak terperanjat juga pada mulanya
masakan seorang pelajar yang mengambil jurusan perubatan
tidak tahu tentang bahayanya shisha ini
mungkin dia hanya bermain-main
tapi sesi itu tidak berjalan dengan lama
memandangkan hanya beberapa orang yang menyertainya
malam itu tidur jam 2 pagi!
keesokan harinya macam biasa
bangun pagi,mandi dan tolong sikit sikit kat dapur
selepas sembahyang raya
salam dengan semua orang
dan dapat duit raya..hehe
masa salam dengan abang nan
terhantuk dekat jam tangan dia
nasib baik perlahan saja
dia pandang saya sambil tanya
"sakit ke?"
"haha..it's nothing.."
selepas selesai
tangkap gambar banyak-banyak
biasalah nanti kena pilih pula yang terbaik
tengah tangkap gambar
saya diajak beraya
pergi sajalah
macam biasa
saya ni pemalu sikit
dan hanya akan makan apa yang saya ingin makan..huhu
masa pergi ke sebuah rumah saudara kitaorang
ada pelbagai hidangan tersedia
saya masih lagi kenyang kerana di rumah sudah pun makan tadi
"kenapa tak makan?"tanya tuan rumah
"err.."
"diet la tu.."jawab abang johan
"macam tu dia rasa gemuk lagi..macam mana la kurus bagi dia agaknya,"tambah abang nan
nak tak nak
kena la saya ambil pinggan dan makan sikit
baru saja nak turunkan berat badan..huhu

2 respon:

naz said...

selamat hari raya:)
saya jga malu. tapi duit raya tak malu dah gagaga

fatin arina said...

selamat hari raya
yup!
sama la kita..hehe
lagi byk lagi bagus
huhu