BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, September 26, 2009

sembang-sembang

cerita raya masih belum habis
berjumpa dengan sepupu
pelbagai topik yang dibicarakan
walaupun hanya 3 orang
1.abang johan
masa dia tengah main henset saya
dia buka picture dan camera album
"narsis,"dia berkata tiba-tiba
"apa?"saya yang tidak mengerti apa-apa bertanya kepadanya
"orang yang suka mengambil gambarnya sendiri..gejala itu dipanggil narsis.."
"hurm..da fon saya takkan penuh dengan gambar orang lain pulak..hehe.."
"narsis ni boleh juga dikatakan sebagai perasan,"
amboi..lembutnya bahasa
tapi saya tidak mengambil hati
paling tidak dapat satu ilmu daripada bakal doktor ni..hehe
banyak juga perkara yang kami bualkan
tapi kebanyakkannya berkaitan dengan perubatan
sebenarnya saya banyak mendengar daripada berbicara
2.abang nan
"awak rasa saya ni matured tak?"saya bertanya kepadanya
"matured,"jawabnya selamba
"biar betul??da ramai orang saya tanya pasal ni..awak orang pertama yang cakap saya matured..urm nape awak rasa saya matured?hehe.."
"urm..."lama dia berfikir
akhirnya dia menjawab,"cara awak..kelakuan awak...tapi muka awak memang macam kanak-kanak..hehe"
betul ke??
3.fatihah a.k.a adik teh
ni memang banyak sangat sembang
kadang-kadang saya cakap
kadang-kadang dia cakap
kitorang tidur sama sama
pukul 2 pagi baru tidur

p/s:raya tahun ni tidak berapa penat bercakap..kalau tidak kena ulang cerita yang sama pada orang yang berbeza..soalan kegemaran diorang ialah
"camne awk kenal dia?"
yang ni memang ambik masa beberapa jam untuk diterangkan
kadang-kala tertinggal fakta
balik raya tahu hadapan
jangan tanya lagi pasal ni
saya dah ceritakan semuanya pada anda semua..hehe

0 respon: