BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 17, 2009

warisan

ciri-ciri saya yang sama dengan ayah saya:
1.mata
mata saya dan faqihah bewarna coklat gelap...sebenarnya saya tak pernah perasan pun...warna ini hanya akan nampak apabila mata saya terkena cahaya matahari..sekali pandang memang nampak hitam..satu hari alia yang tegur..dia cakap mata saya warna coklat gelap..huhu

2.tinggi
yang ni memang ramai ahli keluarga saya yang perasaan..saya hanya ada 4 orang sepupu perempuan(sebelah mama)dan diorang semua tidak berapa tinggi..mama saya pun agak rendah.. adik saya yang lelaki itu pun agak rendah..hehe

3.cerewet
saya memang tidak suka mengakuinya..tetapi perkara ini terbukti semasa memilih pakaian atau kasut..memang cerewet..berjam-jam lamanya..tambahan pula jika tiada orang yang memberi cadangan mana satu yang lawa..satu hari..saya menemani ayah saya pergi membeli seluar..punya la lama saya tunggu..dalam 2 jam agaknya..semua seluar dia tengok..akhir sekali seluar yang pertama sekali dia tengok itulah yang dipilihnya..adoii..memang cerewet!

4.buku
saya dan abah boleh kongsi baca buku yang sama..kadang-kadang pelik bunyinya sebab perbezaan umur mestilah jauh..tapi memilih buku yang sama..tapi saya tidak akan SENTUH buku sastera ataupun politik!biasanya yang saya akan baca ialah novel yang berunsur keagamaan dan misteri..senang cerita kami sama-sama suka karya RAMLEE AWANG MURSHID..mama pun sama..dan sekarang ini saya dan abah sedang berebut untuk menghabiskan novel KETIKA CINTA BERTASBIH II..macam biasa..siapa cepat dia dapat!

5.geografi
kami sama-sama suka subjek ni..dulu abah cakap dia selalu dapat markah tertinggi..hehe

yang sama dengan mama pula:
1.tepati masa
apabila sudah ditetapkan sesuatu benda..rancangan itu mesti akan diteruskan..tapi biasanya abah la yang menyebabkan semua tertangguh..hehe

kesimpulannya..saya merasakan bahawa saya lebih banyak mewarisi ciri-ciri abah..hohoho..namun begitu saya sayangkan mereka berdua..

p/s:dah lupa sebenarnya..nanti ingat tambah lagi..hehe

2 respon:

Niji said...

fatin ni ikut ayah byk eh?

saya fifty-fifty.
xD

menurut ayah sy:

kecerdikan drpd die
kemalasan drpd ibu

wakaka!

fatin arina said...

haha
pandai2 je ayah awk tu
cuba awk ckp
terbalik la

kecerdikan drpd ibu
kemalasan drpd ayah
hoho